Bevar gløden

Jeg vil her prøve at give nogle tanker og ideer til ud fra en personlig vinkel hvordan vi bevarer gløden, livsgnisten, også selv om vi måske har nogle skrøbeligheder og personlige ting vi kæmper med.

Nogle kender måske til mine tidligere skriverier på nettet. Ellers kan du læse det på min hjemmeside og gamle blog hvor du udover filosofiske og religiøse og skønlitterære tekster kan finde en selvbiografi og dagbog ført i år; alt sammen frit og gratis tilgængeligt.

Jeg vil ikke prøve at skabe et billede af en Supermand, der kan det hele og ikke har brug for noget eller nogen.

Jeg vil prøve at give et billede af et helt menneske - et menneske som siden sin første ungdom har kæmpet med en psykisk lidelse og sårbarhed.

Det vil jeg gøre ved at skrive om min fysiske træning (jeg træner næsten hver dag), om hvad jeg læser, om mit ægteskab, om mad og kager (min kone er mesterbager;)) om hvordan jeg lever og forsøger at holde gnisten nu hvor jeg godt og vel har rundet de 50.

Jeg inviterer dig altså indenfor og tilbyder et blik ind i et liv - mit - med vægt på det der bærer og et blik på de faldgruber der kan slukke gløden.

Der er altid et liv og altid en vej - for mig og for dig!




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Katarsis

Sommer i bevægelse

Tanker om sindslidelser ud fra en moderne søvnteori